קצין בכיר בגולן: אין חשש סכנה לישראל

    קובי פינקלר No Comments on קצין בכיר בגולן: אין חשש סכנה לישראל
    23:34
    20.05.24
    נתי קאליש No Comments on מיצג אמנותי בבית שמש: צילום ילדי החלאקה ברקע ציון הרשב"י

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימים אחדים לפני ראש השנה, אל מול הגולן הסורי מתייחס אחר הצהרים קצין בכיר לאירועי הירי שהיו לאחרונה ואומר "היה מספר קטן של ירי מכוון לכיוון שטחי הגולן תוך כדי המערכה בעזה. הרוב הגדול של הירי בחודש האחרון הוא זולג. ירי נ״ט לא תמיד מוגדר כזליגה".

    הגורם הבכיר פירט ואמר כי"אנחנו יודעים להגדיר את ההבדל בין זליגה לירי מכוון, לעיתים נגיב גם לזליגה. ההחלטה היא החלטה בפני עצמה שמתבצעת ביני לבין אלוף הפיקוד. לדרג בשטח יש סמכויות להגיב. התגובה לא בהכרח תהיה מיידית, הכוונה היא להגיב נכון ולא מהר, אם קיימת סכנה מיידית אז נגיב מיידית. המטרה היא שהמלחמה תישאר שם".

    "לכל דרג בשטח יש רשות להגיב אם הוא מזהה סיכון מיידי. אני תוקף עמדה של הצבא הסורי רק אם אני יודע שיש קשר בין הירי לעמדה. אני לעולם לא אתקוף עמדה סתם. אני נכנס רק איפה שאני מוכרח להיכנס, לא מבדיל בין מורדים למשטר, מגיב כשיש צורך ומזוהה סכנה. כשאני מזהה לחימה באזור הגבול, אני מזיז את כוחותיי.

    "בימים האחרונים פינינו את מטעי עין זיוון בשל האירועים בקונטרה. חיילים של חטיבה 474 עשו קטיף, גם אני מתכוון לעשות זאת, על מנת להרגיע את האזרחים. אנחנו לא הולכים אחורה כלל, המצב כרגע טוב כלפי ישראל. אם יש צורך מבצעי נגיע. אני לא רואה אותנו מפנים ישובים, בעבר הייתה מפקדת ישובים שהייתה אמונה על הפינוי במלחמת יום כיפור".

    "אנחנו שינינו את הדבר לגמרי, באנו לפה על מנת לגור פה ולא להתפנות, חרף האיומים שיש פה. לעולם לא יהיה פה שוויץ. מטרת האוגדה היא להתמקד בחיים פה, אין מה לדבר על פינוי ישובים, איום שכרגע לא קיים פה."

    בהתייחסו לארגון המדינה האיסלמית אומר הקצין "אין דעאש על הגבול בין ישראל לסוריה. לא אמרתי שזה לא יקרה מחר. דעא"ש היא לא רק פיסיקה אלא גם רוח, הדבר יכול להשתנות כל רגע. דעא"ש וג'אבת אל נוסרא במהות זהים. ההבדל הוא במתודיקה. האנשים יכולים לנדוד מארגון אחד לאחר, אך כרגע הארגונים אויבים. המרחק של הארגון מהגבול הוא עשרות קילומטרים. ג'אבת אל נוסרא רוצים שדעא"ש יתחלש".

    "נכון לעכשיו, צבאות האויב לא רוצים להתעסק איתנו. הסד״כ הוא לא מה שיש פה, אלא מי שאני יכול להביא תוך רגע. אני לא מחפש עוד סד״כ. אנחנו לא מסכנים, נתמודד עם כל מי שיבוא בכל סדר גודל. הצבא רציני, קיימים טנקים, חה״א וארטילריה. גדס״ר גולני נמצא פה, כל גזרה הייתה שמחה שאלו יהיו עתודה שלה. יש ארטילריה וחה״א שיגיעו תוך דקות ספורות. יש אוגדות חי״ר ואוגדות חש״ן וכשמרגישים שיש צורך ליותר מקבלים יותר".

    הבכיר התייחס גם לתיפקוד האו"ם בגיזרה ואמר: "ביטחון ישראל מעולם לא נשען על אונדו"ף. ההסדר הוא הסדר אסטרטגי, של דיווח, לא עניין טקטי. הדבר לא מפחית או מעלה את הביטחון על הגבול. אנחנו נזדקק ללגיטימציה הבינלאומית במצב של היום שאחרי, שיגידו שאנחנו הגנו על עצמנו בלבד. חה״א הסורי לא מפר את הסכם הפירוז. חה״א הישראלי יודע קו מסוים, שאם חה״א הסורי חוצה אותו, הוא רשאי לתקוף. זאת לפי ההסכם עם אונדו"ף".



    0 תגובות